مونسان با اشاره به اینکه فارس قطب گردشگری کشور است، بیان کرد: در حوزه گردشکری در استان فارس قریب به 1970 میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.
کد خبر: ۷۷۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷ 26 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: علی‌اصغر مونسان عصر امروز در نشست فعالان و دوست‌داران میراث فرهنگی شهرستان جهرم اظهار داشت:گردشگری در دنیا به اقتصاد سوم تبدیل شده است و این نشان از اهمیت موضوع آن دارد.

وی افزود: حوزه گردشگری در کشور ما هم روند رو به رشد دارد و می‌تواند به اقتصاد کشور بسیار مفید باشد و کمک ویژه‌ای دارد.

سرپرست وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه حوزه گردشگری یک راه میانبر برای کشورهای روبه رشد است، گفت: حوزه گردشگری می‌تواند یک اقتصاد مهمی در کنار نفت برای کشور باشد چراکه با کمتریم سرمایهگذاری ایجاد شغل می‌کند و بسیار نسبت به صنعت کم هزینه تر و پربازده تر است.

معاون اسبق رئیس جمهور تاکید کرد: هرجایی که گردشگر حضور دارد یک شهر پویا و نشاط اجتماعی آن فعال و زبان زد میشود.

مونسان با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوزادهم مورد تاکید رئیس جمهور بوده، بیان داشت: یکی از مولفه‌های حضور گردشگری پرواز مستقیم گردشگر به کشور است که در سال‌های اخیر با اتفاقات و تحریم‌هایی که رخ داد اما باز در سال 97 نسبت به 96 توانستیم در حوزه گردشگری بیش از 50 درصد رشد کنیم.

وی گفت: هم اکنون 200 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در حوزه گردشگری است که رقمی قابل قبول است.

سرپرست وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اذعان داشت: گردشگری می‌تواند به زودی یکی از اقتصاد مهم کشور در کنار نفت باشد.

مونسان ادامه داد: ایران با توجه به پتانسیل‌های موجود جز 10 کشور برتر در دنیا است.

وی آداب رسوم، طبعیت بکر و پتاسیل های موجود را مورد استقبال گردشگران دانست.

سرپرست وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه در بخش صنایع دستی بیش از 270 میلیون دلار ارز آوری صادرات صنایع دستی کشور بوده است، گفت: این رقم بسیار پراهمیت و قابل قبول است اما باید برای هرچه بیشتر شدن این رقم و تسریع در صادرات صنایع دستی بتوانیم همه کمک کنیم تا در این حوزه هم رشد خوبی داشته باشیم.

مونسان با اشاره به اینکه فارس قطب گردشگری کشور است، بیان کرد: در حوزه گردشکری در استان فارس قریب به 1970 میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه جهرم در حوزه گردشگری پتانسیل فراوانی دارد، گفت: جهرم به دلیل طبیعت وجود طبیعت‌های خوب و زیبا و همچنین آداب و رسوم می‌تواند با وجود تمام پتانسیل‌ها در کنار حوزه کشاورزی به اقتصاد شهرستان کمک دهد.

سرپرست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تلاش ما این است که موزه جهرم در همین سال جاری مراحل اجرایی آن شروع شده و عملیات ساخت و احداث آن با قدرت آغاز گردد.

مونسان با اشاره به اینکه برای غار سنگ اشکنان جهرم از طرف این وزارت خانه 500 میلیون و برای بازار تاریخی این شهر همچنین 1 میلیارد این وزارتخانه کمک می دهد،گفت: جمعاً در این سفر مجموع اعتباراتی که از طرف وزارتخانه و استانداری و شهرداری به حوزه صنایع دستی و گردشگری شهرستان کمک می‌شود قریب به 7 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار